Binnenkort op Mooimuziek

» Verboden Muziek
» De Hemelse X Factor van Rebecca Ferguson

gepubliceerd op donderdag 28 augustus 2008

muzikale ontdekkingsreis

Deze site moet iedereen bookmarken: Musicovery. Een site waar je een mood kunt instellen en die dan vanzelf de juiste muziek erbij zoekt. Zo kwam ik op de fraaie Alan Parsons cover 'Eye in the Skye' van Noa. Nooit van gehoord, maar met alleen gitaar en wat orgel op de achtergrond en zang een fraaie sobere uitvoering en een verademing ten opzichte van het zoetsappige origineel. Maar Musicovery biedt je een echte avontuurlijke muzikale reis:

Van de pop van Noa naar de jazz vanJohn Ambercrombie, de Americana van Eva Cassidy (het o zo fraaie 'Cathy's song') de chansons van Charles Aznavour (La Boheme), de mij volslagen onbekende Joey Calderazzo met Catania (Nooit van gehoord maar mooie rustige jazz) om uiteindelijk te eindigen bij de bijna Europees aandoende muziek van de Amerikaanse Rachael Yamagata met 'Paper Doll'. Ik zocht wat verder en vond hier een fraai live optreden van hetzelfde nummer waarbij ze zichzelf op gitaar begeleidt terwijl ze met haar naaldhak het ritme in het podium stampt. yep, zo hoort dat. Helaas breekt de video voortijdig af :( Hieronder dan maar een 'Artist Widget' die toegang geeft tot wat van haar muziek:

Banner 2 Banner 1 go!

Voor nu schrijf ik Noa, Joey Calderazzo en Rachael Yamagata (hier haar Myspace pagina met andere songs) op als nieuwe ontdekkingen. Niet slecht voor een half uurtje terloops luisteren!
De database is nog wat beperkt en ik zou graag een widget zien van Musicovery zodat die aan de site kan worden toegevoegd, maar zelf bieden ze een versie aan die op de mobiele telefoon kan worden ingezet als een soort van radio station. Ik snap niets van het businessmodel maar laten we hopen dat ze het redden want de dienst zelf maakt me meer dan blij :)

blog comments powered by Disqus