Binnenkort op Mooimuziek

» Verboden Muziek
» De Hemelse X Factor van Rebecca Ferguson

gepubliceerd op zaterdag 17 januari 2009

Boz Scaggs, Speak Low - in één woord prachtig

Vorig jaar kondigde ik hem al aan, het nieuwe album van Boz Scaggs, "Speak Low". Het album is nu al weer een kleine drie maanden uit en afgelopen vrijdag kocht ik 'm van een CD-bon die ik aan een klusje had overgehouden.

Eigenlijk kan ik het kort houden: houd je van Boz, koop dit album dan. Houd je van jazz klassiekers, koop dit album dan. Houd je simpelweg van prachtige muziek, koop dit album dan.

Scaggs gebruikt meer en meer zijn toch al bijzonder stem als muziekinstrument en op dit album, zijn tweede met jazz klassiekers na het ook al zo mooie album "But Beautiful", pakt dat prachtig uit. De gekozen nummers vallen om hem heen als een maatpak en het is te horen dat hij zich volkomen thuis voelt in het genre. De grote klasse en lange ervaring van Boz Scaggs maken dat het album een van de hoogtepunten is uit de releases van vorig jaar.

Boz Scaggs en producent en arrangeur Gil Goldstein over "Speak Low"

Voorlopig staan op zijn site alleen nog maar concerten aangekondigd in april in Amerika, maar ik ben best bereid een handtekeningenactie te beginnen om hem over te halen ook weer eens naar Nederland te komen.

Boz Scaggs zingt het nummer "Save Your Love For Me" van het album "Speak Low" in de ochtendshow "Second Cup Café" (zie ook de website van CBSNews) van CBSNews. Hij praat kort met Erica Hill en Chris Wragge over zijn inspiratiebronnen en onder andere over zijn klassieker "Lowdown" ("it just wears well. They all come and go").

0 reacties: