Binnenkort op Mooimuziek

» Verboden Muziek
» De Hemelse X Factor van Rebecca Ferguson

gepubliceerd op vrijdag 6 februari 2009

Vreemd van Frédérique Spigt: moooi!

Hoes van 'Vreemd' van Frédérique Spigt "Vreemd" van Frédérique Spigt, uit 2008
Ik realiseerde me vandaag dat ik nog geen aandacht besteed heb aan de nieuwste CD van Frédérique Spigt. En dat is vreemd.
Heel vreemd zelfs, omdat ik deze Rotterdamse zangeres hoog heb zitten. Ik kocht de CD "Vreemd" dan ook zonder dat ik er iets van had gehoord. Nou ja, ik had een optreden gezien op tv met de nummers "Spreek" en "Vreemd". Nu ben ik verliefd op het geluid van twee muziekinstrumenten en dat zijn de cello en de bandoneon. De cello is op dit album niet te horen, maar de manier waarop Gwen Cresens de bandoneon bespeelt is werkelijk prachtig. De combinatie van bandoneon met Spigts stem, waar ik trouwens ook een groot zwak voor heb, levert prachtige momenten op; "Spreek" en "Vreemd" zijn daar de bewijsstukken van. Maar eigenlijk zijn alle nummers op dit album gewoon erg mooi. Zo heb ik zelfs een traantje moeten wegpinken bij het ontroerend eenvoudige "Afscheidslied".

Ja, mensen zijn echt tot prachtige dingen in staat! Kopen dus, meteen. Sta nu op en loop naar de platenzaak. Dit is een prachtige CD!


Info
haar eigen website

0 reacties: